14 Aralık 2012 Cuma

Sebze Çorbası

Hem evde hem de cafede severek tükettiğimiz bir çorbamızın tarifiyle karşınızdayım. Çok sağlıklı ve lezzetli olacağının garantisini verebilirim. 
İşte malzemelerimiz;
Yarım kilo brokoli,
1 orta boy kereviz,
1 orta boy kabak,
1 orta boy patates,
1 orta boy havuç,
1 orta boy kuru soğan,
2 diş sarımsak,
2 su bardağı süt
Tuz,
Karabiber,
Pul biber
Dolabımda bu sebzeler vardı, onları kullanarak yaptım. Eğer isterseniz farklı kombinasyonlar da yapabilirsiniz. Dikkat ettiyseniz yağ kullanmıyorum, isteğe bağlı olarak 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ eklenebilir. 
Gelelim yapılışına, 
Sebzeleri yıkayıp ayıkladıktan sonra iri iri doğrayıp derin çorba tenceremize koyuyoruz. Üstlerini örtecek kadar su ilave edip pişirmeye başlıyoruz. Benim buzlukta kendi yaptığım etsu tabletlerim vardı, lezzet vermesi için bir tane koydum. 
Sebzelerin pişip pişmediğini havuçlardan kontrol ediyorum. Eğer yumuşamışsa çorbam mutlu sona yaklaşmış demektir.  

İçine iki bardak süt, damak tadımıza göre tuz, karabiber ve pul biberi de ekleyip el blender'ından geçiriyoruz. 

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: